Tuesday, April 13, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 4-ASAS FOTOGRAFI-PEMANDANGAN

 

RUJUKAN :  Normaliza Abd Rahim. 2019. Multimedia dalam Bahasa. Serdang : Penerbit Universiti Putra Malaysia

 

Pemandangan

Pemandangan merupakan gambar yang diambil berlatarkan pemandangan-pemandangan yang indah. Sebenarnya, pemandangan-pemandangan yang indah ini cantik apabila ditangkap ketika matahari hendak terbenam. 

 

 

Papan Cerita
 


LOKASI : Taman Pertama Satu, Lahad Datu, Sabah

MASA : Sebelum Maghrib

HURAIAN : Hobi saya sememangnya mengambil gambar pemandangan terutamanya ketika melihat matahari sudah terbenam. Saya tidak sangka di daerah saya yang kecil ini warna keajaiban itu muncul. Ketika ini, perasaan terharu dan tergamam saya sudah tidak terkata.




Papan Cerita



LOKASI : Pantai Felda Sahabat, Lahad Datu, Sabah

MASA : Pagi

HURAIAN :Pantai Felda ini sememangnya terkenal dengan kebersihannya. Lihatlah di situ, jelas terpampang ukiran pasir-pasir pantai tu. Indah sungguh !




Papan Cerita



LOKASI : Taman Aman 3, Lahad Datu, Sabah

MASA : Petang

HURAIAN : Keika ini, saya sedang memandu. Dan saya ni pantang untuk melihat matahari mulai terbenam. Saya pun memberhentikan kereta di tepi, kemudian keluar dan "KLIK" !





 

 

 

Bukti kehadiran pada 12 April 2021 (Isnin)

No comments:

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

 Assalammualaikum, Da Jia Hao Ma... Okay ni betul2 last yah sudah hahahahha, tengoklah apa benda yang Zulaikhah mahu share dekat sini yah !!...