Tuesday, April 13, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 4-ASAS FOTOGRAFI-SILUET

 

 RUJUKAN : Normaliza Abd Rahim. 2019. Multimedia dalam Bahasa. Serdang : Penerbit Universiti Putra Malaysia

Siluet 

Siluet merupakan gambar yang diambil dengan berkonsepkan gelap dan cahaya adalah terhad. Latar belakang adalah lebih cerah berbanding dengan objek yang difokuskan. Namun begitu, gambar yang siluet itu ditahu reka bentuk nya kelihatan jelas.

 


Papan Cerita


LOKASI : Pantai Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah

MASA : Hampir Maghrib

HURAIAN : Pantai Tanjung Aru ini smeemangnya menjadi tumpuan orang ramai untuk melihat sunset. Kebiasaanya di sini juga menjadi tempat riadah untuk melakukan aktiviti bersam keluarga dan orang tersayang.

 



 Papan Cerita


LOKASI : Sandakan, Sabah

MASA :Petang

HURAIAN : Masa ni baru jaa habis tengok wayang seram kalau tidak silap saya, saya ni jenis tidak berani untuk tengok wayang seram, tapi disebabkan ramai sepupu yang memaksa untuk masuk ja, so yah saya pun join jaa hehe...Btw, lawakan siluet saya tu ehhe




Papan Cerita


 
LOKASI : Taman Pertama Satu, Lahad Datu, Sabah

MASA : Tengah Hari

HURAIAN : Macam biasa model bunga nenek saya akan bantu proses semua ni. Bunga-bunga dekat rumah nenek saya semuanya segar dan bugar.

 

 


 
Papan Cerita



LOKASI : Taman Pertama Satu, Lahad Datu, Sabah

MASA : Tengah Hari

HURAIAN : Ni merupakan bunga yang nenek tanam dekat tepi-tepi jalan. Tapi saya pergi petik sebab ingatkan bunga ni ndak diguna ahhahahha....habis ja tangkap gambar bunga ni, terus nenek meradang lah apa lagi, hehe maaf nek





Bukti kehadiran saya pada 12 April 2021 (Isnin)


No comments:

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

 Assalammualaikum, Da Jia Hao Ma... Okay ni betul2 last yah sudah hahahahha, tengoklah apa benda yang Zulaikhah mahu share dekat sini yah !!...